korrigere Chiptuning, alle du har brug for at vide at få forbedret magt og økonomi fra din Diesel

Chiptuning er vigtigere end vi tror. Lad os så komme til basics.

Diesel er destilleret råolie (destillat). I modsætning til hvad de fleste ‘Hollywood’ film fremme af en diesel lastbil ramte en mur og eksploderer som en lille atombombe, antændes olie ikke let, især en flydende form. Hvis vi atomisere det selv, vil det brænde let. Diesel princippet bygger på luft, er komprimeret til ca. 500 PSI. Dette igen opvarmer luften, ombøjning sig i tændsats (dieselmotorer har ikke tændsatser som tændrør). Hørt om et gløderør? Gløderør eneste glød på kolde opstart at hjælpe varme op luft i forbrændingskammeret. Lidt ligesom når du pumper op push cykel dæk, pumpen bliver varm.

OK, så du nu har meget injicere varm luft og du diesel i gennem injektionsenhed med forstøvning. Så snart diesel efterlader injektoren og træder den ekstremt varme luft diesel antænder og forbrænding begynder. Sætte en dårlig med forstøvning injektor på billedet og du har en anden historie. Fordi det ikke atomising diesel nok, brænder brændstof volumen ujævnt og langsomt som flammen brænder gennem de store dråber af fedtet brændstof. Hvis du var til at lyse op en tromme olie, vil du se en lignende effekt af langsom brænde og røg. Du kan forestille dig, at ved nu timingen af forbrænding proces er også forstyrret. Tilføj lavere injektor pres end normalt, på grund af alder, og du har timingen af brændstof tænding punkt skiftende endnu mere (injektor åbning for tidligt). Injektorer gør dette alene kan gøre en diesel røget og træg. På en kold morgen, forbrænding er endnu mere forsinket på grund af kolde cylindre og cool forbrænding og du får også hårdt starter.

Dette scenario ændringer helt med indstillet korrekt injektorer. Husk tromlen af olie? Godt, hvis du kunne fylde tromlen med et tåget dampene af olie og lys det, du ville ikke kun få et stort brag, men det ville være i en flash. En god injektor sprøjter brændstof ud som en tåge og brændstof brænder hurtigt og forholdsvis ren som dråber er så små, at de brænder med et puf! En korrekt sæt injektor pres betyder også brændstoffet sprøjtes på det korrekte tidspunkt.

Nu, injektorer er perfekt men indsprøjtningspumpen kan være lidt ude af trit. Timingen har skal angives. Hvis det er for tidligt kan køretøjet røg og blive helt ‘diesel støjende’ og hvis det er for sent, køretøjet kan føle træg. Forestil dig spray af brændstof som en knytnæve om at ramme stemplet. Hvis det er ramme for langt før top dead Center det ville ikke kun skade din næve og stemplet, men det ville gøre en højere end normale bang som de to ting ramte hovedet. Hvis stemplet var gået forbi øvre dødpunkt og blev ramt, ville styrken af hit gå med stemplet så du ville have for lidt indflydelse på det. Så kan du se hvorfor timing er afgørende for maksimal hit effekt! Andre ting skal kontrolleres som brændstof volumen leveret af pumpen. For meget magt men med røg, er for lidt lavt strømforbrug med absolut ingen røg og bare lige er midt i røg og ingen røg! Der er et par mere komplekse indstillinger på pumpen, som er kontrolleret og justeret, men disse er de vigtigste.

Nå, er der 6 injektorer leverer brændstof til motoren (forestille sig det er en 6 cylinder diesel). Ligner det har ingen problemer med at få brændstof, men hvad med den vigtige del, at vi glemte, luft? Tja… det er at trække luft gennem en labyrint. Filter, rør, indsugningssystemet og en lille indsugningsventilen. Dette må ske i et splitsekund og stemplet går ned har at gøre alle de sutter. Der er den styrende del af en dieselmotorer ydeevne. Husk mere brændstof til mere magt er bare mere røg! Så er vi nødt til at gøre noget ved luft til at holde tingene rene. Her kommer en Turbo systemet i dets ‘ egne med dieselmotorer. Med en enorm mængde af luft nu tilgængelig på grund af turbo leverer luft ret til indsugningsventilen, stemplet kun har til at suge luft derfra. Lad os ikke glemme, at 1 cylinder har en suge slagtilfælde mange gange i sekundet, så disse fejlslutninger af luft bliver tvunget ind i motoren og blæser hoveder off med en turbo er kun det! Nu hvor vi har mere luft, kan brændstofsystemet indstilles op ifølge for mere magt. [Advarsel-dette er hvor det hele ligning kan komme adrift med overophedning osv. Tingene skal sættes op af en professionel og en professionel, der kender hans JOB!]

En sidste bemærkning; diesel system, der er på alle 4WD dieselmotorer var designet til at køre på brændstof med visse brændende karakteristika. Vi synes ikke at være at få brændstof i Australien opfylder alle disse krav. Vi har nye køretøjer rygning, tydeligvis ikke er konstrueret til at ryge, når kører på rigtige diesel. Så når du opretter et indsprøjtningssystem til tuning vi nødt til at tage hensyn til de brændende karakteristika for dette fattige diesel. Prøv at få din brændstof fra en velrenommeret og kendt mærke garage og holde dine kvitteringer. Hvis du har problemer, så har du så meget come back på brændstof garage som du har med en defekt vare fra en butik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *