7 tegn, det er tid til at fyre en klient

Det er et problem som virksomhedsejere over hele verden står over for – at give slip på, eller “brand” en klient. Da jeg startede min virksomhed, er det ikke en situation, jeg nogensinde troede jeg ville ansigt, som jeg var glad for at tage på næsten enhver, der ønskede at ansætte mig. Men over tid, min klient forestaar kontrollen færdigheder blev mere akutte, og jeg begyndte at indse, at ikke hver klient er en perfekt klient for mig. I virkeligheden, er mere end 50% af de mennesker, jeg taler med ikke en god pasform til en eller anden grund. Ligesom Donald Trump i “The Apprentice” nødt undertiden du bare til at sige, “Du er fyret!”

Hvad sker der med din virksomhed når du holde klienter PITA (jeg vil lade dig finde ud af, at akronym) klienter? Alle din tid og energi er drænet i at betjene disse klienter, du mister enhver entusiasme, du nogensinde har haft for din virksomhed, og du ikke længere har tid eller lyst til at gå ud og markedsføre dig selv og fortsætter med at fylde din klient tjenesteliste. Du bliver vred og hadet af de klienter, der er at trække dig ned og begynde at spørge dig selv om hvorfor du startede en virksomhed i første omgang.

Løsnes fra en dårlig klient valg kan være smertefuldt, og ofte er det ikke let. Men givet alternativet, at give slip på klienten er en sund rute at følge. Jeg fandt en stor citat om emnet “give slip” af forfatter Benjamin Shield i sin bog, håndbog for sjælen: “at give slip er en af de mest vanskelige udfordringer mennesker nogensinde ansigt. Jeg har altid afbilledet at lade gå som transformation flytter fra en lukket knytnæve til en åben hånd. Da vi tager en generøse holdning til livet, kan vi være fri for de self-made forhindringer, der kuld vores vej. Denne proces kræver en villighed til at kaste vores persona–disse uægte staffage vi holde fast for identitet men som ikke længere tjener os. Valget mellem at lade gå befrier os til at følge vejen til vores sjæl.”

Jeg kan meget vedrører dette citat–frigøre dig selv fra en dårlig klient valg giver vej for at følge din sjæl. At finde de perfekte klienter med hvem du genlyd vil bringe glæden tilbage i dit liv og business igen, således at sætte dig tilbage i kontakt med din forretning og liv vision og gentilslutning til din sjæl. Livet er for kort til at arbejde med PITA klienter. Tjek din klient tjenesteliste mod disse 7 tegn–er det tid for dig at ryste ud din klient tjenesteliste?

1. du angst hver telefon opkald fra klienten. Hvis du konstant ducking nogens opkald, fordi du finder det smertefulde eller udmattende at tale med dem, eller samtalen uvægerligt gør dig vred eller krænket, er det tid til at træffe nogle foranstaltninger for at afhjælpe situationen. Hvor meget mere vil du nyde din daglige klienten interaktioner, hvis du så frem til at tage din klientkald?

2. klient nitpicks hver enkelt udgift og insisterer på, at opgaver skal tage nogen andre som lang tid at gøre. Jeg har haft klienter, der “kendte” jeg shortchanging dem og insisterede på, at hvad jeg gjorde for dem ville ikke tage andre i min felt som længe til komplet, og jeg skal justere min regning i overensstemmelse hermed. Jeg har opdaget, at denne mangel på tillid handler om klienten, ikke om mig, og at jeg er mere end kompetent og dygtig i, hvad jeg gør. Lad ikke en “nitpicker” laver du tvivler på dig selv – der er andre klient fisk i havet.

3. akut anmodninger er den eneste type anmodninger din klient gør for dig. Kan lide ingen at være under pistolen, og forsøger at gøre noget hurtigt og under pres kvæler alle kreativitet og grundighed. Nogle mennesker er afhængige af adrenalin og indkvartering i den presserende hele tiden. Dog bor de presserende er en høj-stress måde at leve dit liv, og den vejafgift det tager på krop og ånd er væsentlig. En bedre klient valg er en person, der tilstrækkeligt planlægger og forbereder sin tid, så nødsituationer er sjældne.

4. manglende kunde følge op forhindrer ethvert fremskridt i gøres. Har du bruger al din tid med en klient i revisionen af planer og hvad der skulle gøres, endnu sjældent nogensinde komme til punktet for afslutning, således at du kan gå til den næste fase? Intet er mere frustrerende end en klient, der siger, at hun ønsker at opnå et bestemt resultat, men synes at være immobiliseret i planlægningsfasen. Derfor, du bruger al din tid med klienten i anmeldelse ikke i aktion. Måske er du i stand til at sætte på en “coaching” hat og hjælpe klienten se de vejspærringer, hun står over for. Men hvis hun er villig til at diskutere, hvad er at stoppe hende og din frustration-niveau vokser på hendes manglende handling, er det nok tid at skære hende løs og lade hende gå.

5. din klient elsker at micromanage. Typisk, når jeg er hyret af en klient, de har et problem at løse, og jeg tilbyder den perfekte løsning på deres problem. Men jeg har haft klienter der ikke lade mig løse deres problem i den måde, som jeg synes er bedst. De insistere på at godkende hvert skridt på vejen og skal inddrages i hver enkelt detalje. I mange tilfælde, de er vant til at have medarbejdere og tror fejlagtigt, at god ledelse indebærer regulere hvert trin en medarbejder tager. En stor klient er en person, der ansætter dig at løse et problem og ikke virkelig pleje hvordan du løser det–de er villige til at give dig rum og spillerum til at bringe din erfaring til tabellen og hjælpe dem med at løse deres problem.

6. delegation er en færdighed, der er fuldstændig fremmed for din klient. De fleste virksomhedsejere ved, at for at få succes i din virksomhed, du ikke kan gøre det helt alene. En succesrig virksomhedsejer har et fantastisk hold, som hun konsekvent uddelegerer opgaver, som hun ikke har tid til at gøre, mens hun er derude på udkig efter nye forretningsmuligheder. Hvis din klient nægter at give slip på noget og insisterer på at gøre de ting du var hyret til at gøre, din klient ikke har forstået begrebet “tabt offeromkostninger”. Nogle gange er det bare nemmere for en virksomhedsejer at arbejde “i” virksomheden i stedet for “på” virksomhed, som sidstnævnte normalt betyder at du skal være i de markedsførings- og mode – en tilstand, som mange virksomhedsejere hader. En stor klient gør hvad hun gør bedst og uddelegerer resten.

7. penge problemer pest din klient. Kan dine kunder virkelig råd til at ansætte dig? Nogle gange de er i en opstartsfase, eller de oplever blot en likviditet stykket. De besætte over dit gebyr i hver samtale, du har, og er normalt langsomme til at betale dine fakturaer. Den tid og energi du tilbringe i jagter deres betaling er meget afdrypning. En bedre klient er en, der forstår din betaling krav og er let i stand til at råd til og betale din gebyr.

Jeg er klar over, at det tager tid og et besøg på “skolen af hårde slag” fint tune din evne til at vælge klienter, der passer perfekt til dig. Tag et kig på dine standarder til at køre din forretning måske for at hæve dem, således at du kan træffe bedre klient valg. Og den første standard til at sætte på plads er, at du ikke arbejder med alle klienter, som du ikke nyde. Give slip på de klienter, der volder dig vil smerte, og nye kunder, der er en bedre pasform dukke op i deres sted – garanteret!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *